Veel gestelde vragen

 

Kan ik alleen bestellen via de webshop?

U kunt alleen bestellen via de webshop. Les Vitrines heeft geen winkel. Wilt u toch een keer de showroom/werkruimte komen bezoeken, de collectie komen bekijken en/of passen, dan kan dit op afspraak via email: info@lesvitrines.nl
Les Vitrines exploiteert regelmatig een Pop Up Shop en is aanwezig op diverse evenementen. Deze zullen vooraf bekend worden gemaakt via sociale media en website. Via deze kanalen wordt aangegeven waar en wanneer deze plaatsvinden.

 

Heb ik een artikel gereserveerd als het in het winkelmandje zit?

Nee, een artikel is voor u als u het te betalen bedrag op rekening van Les Vitrines is bijgeschreven. Artikelen reserveren is niet mogelijk.

 

Ik kan niet met iDeal betalen en ben niet in het bezit van een credit card. Hoe kan ik dan iets bestellen?

U kunt een email sturen naar info@lesvitrines.nl. De bestelling wordt samen ingevoerd en u krijgt via email een bevestiging van de bestelling en betaalgegevens. Zodra de betaling is ontvangen (binnen 2 werkdagen) versturen wij de bestelling.

 

Wat kan ik doen als er iets mis is met een besteld artikel?

Les Vitrines controleert alle artikelen voor deze in de webshop worden geplaatst. Wij streven ernaar om kleding in te kopen van goede kwaliteit. Natuurlijk kan het gebeuren dat er onvoorzien gebreken zijn. Deze kunnen direct na constatering gemeld worden via email: info@lesvitrines.nl.
Les Vitrines zal te allen tijde zorg dragen om samen tot een goed oplossing te komen.

 

Kan ik een artikel laten inpakken?

U kunt dit aangeven in een door u verstuurde email: info@lesvitrines.nl Les Vitrines zal ervoor zorgen dat dit mooi ingepakt naar u wordt verstuurd.

 

Kan ik een bestelling naar een ander afleveradres laten sturen?

U kunt het afleveradres invullen op de betaalpagina van de webshop. Het ingevulde adres is altijd het afleveradres.

 

Hoe moet ik een artikel terugsturen als de originele verpakking is beschadigd?

U kunt het artikel terug sturen in de originele verpakking, of een verpakking die voldoet aan de eisen die ervoor zorgen dat het artikel tijdens vervoer niet beschadigt. Beschadigde artikelen ontstaan door een niet deugdelijke verpakking worden niet terug genomen.

 

Krijg ik bij retourneren van sale artikelen het volledig bedrag terug?

Ook bij artikelen die sale zijn krijgt u het volledige bedrag dat u aan Les Vitrines heeft betaald volledig terug. Wij verwijzen u naar de homepagina: Hoe werkt het? retour/ruilen.

 

Hoe zijn de maten aangegeven?

Alle artikelen in de webshop worden aangegeven n.a.v. de Nederlandse standaard maattabel.
Wij verwijzen u naar de homepagina: Maattabel.


Het is ten strengste verboden om tekst, kopieën, downloads, print screen en foto`s van de website www.lesvitrines.nl te nemen, te gebruiken of te publiceren zonder toestemming te vragen aan de rechtmatige eigenaar van deze website.
Voor verdere informatie over kunt u een e mail sturen naar: 
info@lesvitrines.nl
Mocht u alsnog een vraag of een klacht hebben, kunt u als volgt bereiken:
Email: info@lesvitrines.nl (indien nodig graag ordernummer en aankoopdatum vermelden)
Wij zullen uw vragen z.s.m. zowel binnen 24u beantwoorden.

Maattabel


Nederland Internationaal Frankrijk Bovenwijdte Taillewijdte Heupwijdte
34 XS 0 78-81 62-64 87-91
36 S 1 82-85 65-67 92-96
38 M 2 86-89 68-71 97-100
40 L 3 90-93 72-75 101-104
42 XL 4 94-97 76-79 105-107


    

Retour / Ruilen

RETOUR

  • Wilt u een of meerdere artikelen retourneren kunt u dat vooraf aangeven in een door u verstuurde email naar: info@lesvitrines.nl
  • Tot 7 dagen na ontvangst- of afhaaldatum kunt u uw bestelling retour melden.
  • Binnen 7 dagen na melding dient het te retourneren artikel door Les Vitrines zijn ontvangen.
  • Houd rekening met versturen. Het pakket kan enkele dagen onderweg zijn.
  • Mocht het te retourneren artikel niet tijdig ontvangen zijn door Les Vitrines, vervalt uw retourrecht.
  • Het retourneren van bestellingen is geheel voor eigen rekening.
  • U dient uw bestelling onbeschadigd en voor zover mogelijk in de originele verpakking, inclusief aankoop/retourformulier te sturen naar het volgende adres: Les Vitrines Rieterweg 17 6071BH Boukoul Roermond
  • Is het aankoop/retourformulier niet bijgevoegd, kan Les Vitrines niet weten van wie het artikel afkomstig is.
  • Retour verzonden artikelen worden teruggenomen mits het artikel niet gedragen is, het artikel niet beschadigd is, de kaartjes nog aan het artikel bevestigd zijn en het  aankoop/retourformulier is bijgevoegd. Let wel op: er kan geen aanspraak worden gedaan op retourrecht bij normale slijtage, beschadiging door opzet of door nalatigheid.
  • Het éénmalig passen van artikelen wordt niet beschouwd als gedragen.
  • U ontvangt van Les Vitrines een email als de bestelling in goede orde is ontvangen.
  • Het totaal bedrag dat u aan Les Vitrines betaald heeft wordt binnen 3 werkdagen gecrediteerd.

RUILEN

  • Wilt u één of meerdere artikelen ruilen kunt u dat vooraf aangeven in een door u verstuurde email naar: info@lesvitrines.nl
  • Tot 7 dagen na ontvangst- of afhaaldatum kunt u uw bestelling voor ruiling melden.
  • Binnen 7 dagen na melding dient het te ruilen artikel door Les Vitrines zijn ontvangen.
  • Houd rekening met versturen. Het pakket kan enkele dagen onderweg zijn. 
  • Mocht het te ruilen artikel niet tijdig ontvangen zijn door Les Vitrines, vervalt uw ruilrecht.
  • U dient uw bestelling onbeschadigd en voor zover mogelijk in de originele verpakking, inclusief aankoop/retourformulier te sturen naar het volgende adres: Les Vitrines Rieterweg 17 6071BH Boukoul Roermond
  • Is het aankoop/retourformulier niet bijgevoegd, kan Les Vitrines niet weten van wie het artikel afkomstig is.
  • De te ruilen artikelen worden teruggenomen mits het artikel niet gedragen is, het artikel niet beschadigd is, de kaartjes nog aan het artikel bevestigd zijn en het  aankoop/retourformulier is bijgevoegd. Let wel op: er kan geen aanspraak worden gedaan op garantie bij normale slijtage, beschadiging door opzet of door nalatigheid.
  • Het éénmalig passen van artikelen wordt niet beschouwd als gedragen.
  • U ontvangt van Les Vitrines een email als de bestelling in goede orde is ontvangen.
  • Alleen voor het ruilen van een artikel in een andere maat of kleur zijn de verzendkosten eenmalig voor rekening van Les Vitrines.

BESTELLING TERUG BRENGEN/RUILEN

  • Wilt u één of meerdere artikelen terug brengen of ruilen, kunt u dat vooraf aangeven in een door u verstuurde email naar: info@lesvitrines.nl
  • U kunt uw bestelling terug brengen naar: Les Vitrines Rieterweg 17 6071BH Boukoul Swalmen
  • Tot 7 dagen na ontvangst- of afhaaldatum kunt u uw bestelling melden voor terug brengen.
  • Binnen 7 dagen na melding dient het te ruilen artikel door Les Vitrines zijn ontvangen.
  • Het tijdstip van terug brengen wordt in overleg gepland. 
  • Mocht er binnen 48 uur geen gehoor worden gegeven aan het overeengekomen tijdstip van terugbrengen van het te ruilen of retourneren van het artikel vervalt het recht van het crediteren van het tegoed. Les Vitrines gaat ervan uit dat u alsnog voor het artikel heeft gekozen.
  • De terug te brengen artikelen worden terug genomen mits het artikel niet gedragen is, het artikel niet beschadigd is, de kaartjes nog aan het artikel bevestigd zijn en het  aankoop/retour formulier is bijgevoegd. Let wel op: er kan geen aanspraak worden gedaan op garantie bij normale slijtage, beschadiging door opzet of door nalatigheid.
  • Is het aankoop/retour formulier niet bijgevoegd, kan Les Vitrines niet weten van wie het artikel afkomstig is
  • Het éénmalig passen van artikelen wordt niet beschouwd als gedragen. 
  • Na controle van de terug te brengen artikelen wordt het totaal bedrag dat u aan Les Vitrines betaald heeft binnen 3 werkdagen gecrediteerd.
  • Het bedrag wordt alleen elektronisch terug betaald, niet in contanten uitbetaald. 
  • Wilt u een artikel omruilen voor een andere kleur of maat, kan dit vooraf in een email  aangegeven worden.
  • Mits het artikel op voorraad is in een andere maat of kleur kunt u het ter plekke omruilen.
  • U kunt ter plekke geen artikel omruilen voor een ander artikel.
  • U kunt voor een ander artikel een bestelling plaatsen in de webshop van Les Vitrines.

  • Mochten er nog vragen zijn verwijzen wij u naar: home pagina/veel gestelde vragen. Mocht u alsnog een vraag of een klacht hebben, kunt u ons als volgt bereiken: Email: info@lesvitrines.nl ( indien nodig graag ordernummer en aankoopdatum vermelden) Telefonisch: +31 (0)6 28 47 76 19 (maandag t/m zaterdag 9.00u 17.00u) Wij zullen uw vragen altijd binnen 24u beantwoorden.

Bestellen / Betalen / Bezorgen

BESTELLEN

  • U zoekt een artikel uit.
  • Kiest vervolgens de gewenste maat.
  • Daarna laadt de pagina opnieuw op en klikt u op de button bestellen.
  • Het te bestellen artikel gaat automatisch in de winkelmand.
  • U krijgt nu de keuze verder winkelen of winkelmand.
  • Als u klaar bent met winkelen, klikt u op winkelmand.
  • Vervolgens krijgt u een overzicht te zien van uw bestelling, waarin u de artikelen desgewenst nog kunt wijzigen.
  • Na het invoeren van de gevraagde gegevens kunt u doorgaan met betalen.

BETALEN

  • U kunt betalen met: I Deal.
  • Uw gegevens zijn beveiligd tegen toegang van derden. Het te betalen bedrag wordt direct van uw rekening afgeschreven.
  • Mocht het bedrag op werkdagen binnen 48 uur niet op rekening van Les Vitrines staan, vervalt de bestelling.

BEZORGEN

  • Alle bestelling worden verzonden per pakketpost en bezorgd door Post NL.
  • De bestellingen worden pas verzonden zodra het te betalen bedrag op rekening van Les Vitrines is bijgeschreven.
  • Wordt het te betalen bedrag voor 15.00u bijgeschreven op rekening van Les Vitrines, dan wordt de bestelling nog dezelfde werkdag verzonden.
  • Wordt het te betalen bedrag na 15.00u bijgeschreven op rekening van Les Vitrines, dan wordt de bestelling de eerst volgende werkdag verzonden.
  • Wordt het te betalen bedrag niet binnen 48 uur op werkdagen bijgeschreven op rekening van Les Vitrines, vervalt de gehele bestelling.
  • U ontvangt een email zodra uw bestelling is verzonden.
  • In de email staat het tijdstip wanneer het pakket wordt verzonden en een trackingnummer  waarmee u de status van het pakket kunt volgen.
  • Post NL bezorgt maandag t/m zaterdag.
  • Post NL geeft op hun website aan 99% van de bestellingen de volgende dag te leveren. Les Vitrines is niet verantwoordelijk voor deze door Post NL gemaakte uitspraak.

KOSTEN VAN BEZORGEN

  • De prijs voor het verzenden van uw bestelling per pakket post bedraagt € 3,50.
  • Het pakket is verzekerd en voorzien van Track & Trace code.
  • Bestellingen boven € 75,00 worden gratis verzonden.
  • De prijs van de bezorgkosten wordt automatisch op de website bij uw bestelling toegevoegd.
  • Het totaal te betalen eindbedrag van uw bestelling is inclusief 21% BTW en € 3,50 bezorgkosten.
  • De prijzen van de bezorgdsten zullen ten aller tijden worden gehanteerd.
  • Mocht Les Vitrines een speciale actie hebben gerelateerd aan bezorgkosten, worden de bezorgkosten automatisch aangepast op de website van Les Vitrines. En via de website en sociale media kennis van gegeven.

OPHALEN VAN BESTELLING

  • Het ophalen van uw bestelling is geheel gratis.
  • Mocht u ervoor kiezen om een artikel op te halen, worden er geen bezorgkosten bij het eindbedrag gerekend.
  • Mocht u ervoor kiezen om de bestelling zelf op te halen, kan dit nadat het te betalen bedrag is bijgeschreven op rekening van Les Vitrines. De bestelling kan niet contant worden afgerekend.
  • Ophaaltijden worden in overleg gepland nadat deze zijn aangegeven in een door u te versturen email naar: info@lesvitrines.nl
  • Mocht na 48 uur geen gehoor worden gegeven aan het afgesproken tijdstip, vervalt de bestelling en wordt het volledige bedrag van de betreffende bestelling teruggestort.
  • Mochten er nog vragen zijn verwijzen wij u naar: home pagina/veel gestelde vragen. Mocht u alsnog een vraag of een klacht hebben, kunt u als volgt bereiken: Email: info@lesvitrines.nl ( indien nodig graag ordernummer en aankoopdatum vermelden) Wij zullen uw vragen altijd uiterlijk binnen 24u beantwoorden.

Les Vitrines - Algemene Voorwaarden

Inhoudsopgave:

  • Artikel  1 - Definities
  • Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
  • Artikel 3 - Toepasselijkheid
  • Artikel 4 - Het aanbod
  • Artikel 5 - De overeenkomst
  • Artikel 6 - Herroepingsrecht
  • Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping
  • Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
  • Artikel 9 - De prijs
  • Artikel 10 - Conformiteit en garantie
  • Artikel 11 - Levering en uitvoering
  • Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
  • Artikel 13 - Betaling
  • Artikel 14 - Klachtenregeling
  • Artikel 15 - Geschillen
  • Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
  1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
  3. Dag: kalenderdag;
  4. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
  5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
  6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  7. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten op afstand aan consumenten aanbiedt;
  8. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
  9. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Les Vitrines
Rieterweg 17
6071BH Boukoul - Swalmen
Email: info@lesvitrines.nl
Web: www.lesvitrines.nl
KvK-nummer: 52155439
BTW-identificatienummer: NL1116929221B01
Bankgegevens: NL77RABO0105116017 Les Vitrines Rabobank Roermond

Artikel 3 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
  4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.  

Artikel 4 - Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
  3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder: -de prijs inclusief belastingen; -de eventuele kosten van aflevering; -de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn; -het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht; -de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst; -de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert; -of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is; -de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen; -de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en -de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.  

Artikel 5 - De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. De ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. De ondernemer zal bij het product aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen: a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan; b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht; c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop; d. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst; e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
  6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.  

Artikel 6 - Herroepingsrecht

  1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 7 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
  2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.  

Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping

  1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor eigen rekening. 2.Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.  

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

  1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor zover voorzien in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
  2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten: a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument; b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn; c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden; d. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft.  

Artikel 9 - De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
  2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
  4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en: a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
  5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.  

Artikel 10 - Conformiteit en Garantie

  1. De ondernemer staat er voor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik. 2.Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.  

Artikel 11 - Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
  4. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen. 5.Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer. 6.Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.  

Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging:
  1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten: -te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode; -tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan; -altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

    Verlenging:
  4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
  5. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement)  wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.
    Duur:
  6. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.  

Artikel 13 – Betaling

  1. Voorzover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen twee dagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1.
  2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden nimmer een vooruitbetaling van meer dan 50% worden bedongen. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
  3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden. 4.In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.  

Artikel 14 – Klachtenregeling

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
  3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.  

Artikel 15 – Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.  

Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
Het is ten strengste verboden om tekst, kopieën, downloads, print screen en foto`s van de website www.lesvitrines.nl te nemen,gebruiken of publiceren zonder toestemming te vragen van de rechtmatige eigenaar van deze website.
Voor verdere vragen en of antwoorden kunt u een e mail sturen naar 
info@lesvitrines.nl